April 16, 2024

Curentul International

Curentul International Magazine

Un proces in derulare… (2)

19 min read

Un proces in derulare… (II). Un dialog cu episcopul Job Osacky

Autor: Parintele Vasile Susan
N.R. Publicam integral textul trimis de catre parintele Vasile Susan, ca parte din procesul inca neincheiat pe care sfintia Sa il are pe rol. Este vorba despre dialogul purtat cu Arhiepiscopul de Chicago si Vestul Mijlociu, Job Osacky, apartinând de OCA. Aducem la cunostinta cititorilor nostri ca in 2004 parintele Vasile Susan a fost inlaturat de la biserica Sf.Maria din Chicago – fara a i se explica motivul.
*
De la P.C. Preot Vasile Susan
5413 N. Nottingham Ave
Chicago, IL. 60656
Phone: 773-220-9503
E-mail: vasilesusan@hotmail.com
Data: 5 Decembrie, 2006

Catre: Î.P.S. Sa Arhiepiscopul Job
927 – 933 N. LaSalle St
Chicago, IL 60610
Phone: 312 – 202 – 0420
Fax: 312 – 202 – 0427

Subiect de referinta: Statutul meu în cadrul Bisericii Ortodoxe din America. Audienta personala.

Î.P.S. Voastra,
Dumnezeu sa binecuvânteze pe aceia care poarta grija de nevoile fratilor lor întru Hristos.
Î.P. Stapâne binecuvîntati,
Î.P.S. Voastra,
Vi se adreseaza P. C. Preot, domiciliat la adresa de mai sus, la timpul prezent preot sub omoforul P.F. Herman, Mitropolitul Bisericii Ortodoxe din America, care de mai bine de 28 de luni este un preot fara numire în parohie si serviciu la biserica.
Cu binecuvântarea Î.P.S.Voastre, doresc a aduce multumiri Î.P.S.Voastre pentru aceasta ocazie de a avea o audienta personala cu Î. P. S. Voastra, pentru a vorbi cu Î. P. S. Voastra, pentru a fi ascultat de Î. P. S. Voastra, pentru a va adresa urmatoarele chestiuni / subiecte / întrebari:
1 – Pentru cât timp un preot al Bisericii Ortodoxe din America poate fi pus pe lista de asteptare de Mitropolitul Bisericii Ortodoxe din America pentru a avea cazul sau cererea auzita – rezolvata?
Raspuns: Regulile Canoanelor, prevederile, procedurile Statutelor Bisericii Ortodoxe din America trebuie respectate. Actualul Mitropolit al OCA are un stil personal foarte diferit de a purta grija preotilor sai, a problemelor si apelurilor acestora. El face ceva despre care eu nu pot vorbi prea mult acum.
2 – Î.P.S. Voastra, ati luat parte la vreo sedinta de Sinod a OCA (Bisericii Ortodoxe Americane), unde cazul preotului Vasile Susan adus de el împotriva Arhiepiscopului Episcopiei Românesti N.W.P. la tribunalul civil sa fi fost discutat vreodata, dupa cum Î.P.S. Voastra va puteti aduce aminte?
Raspuns: Nu îmi aduc aminte sa se fi discutat vreodata. Poate sa fi fost discutat în lipsa mea.
3 – Î.P.S. Voastra, ati luat parte la vreo sedinta de Sinod a OCA (Biserica Ortodoxa din America), unde cazul preotului Vasile Susan adus de el împotriva Arhiepiscopului Episcopiei Românesti N.W.P sub titlul: CERERE DE PUNERE SUB ACUZAREA DE TRADARE SI IMEDIATA SUSPENDARE A Î.P. SALE ARHIEPISCOPUL EPISCOPIEI ROMÂNESTI N.W.P. SI RECLAMATIE OFICIALA ÎMPOTRIVA PREOTULUI HOMOSEXUAL Xxxxxxx Xxxxxx, ca si chestiune adresata Sf Sinod al O.C.A. ca si tribunal bisericesc sa fi fost vreodata discutata, dupa cum va puteti aduce aminte?
Raspuns: Acest subiect a fost discutat pe scurt, dar nu îmi amintesc vreun lucru pozitiv ca rezultat al acestei discutii la Sinodul OCA. La drept vorbind, Arhiepiscopul de la ROEA este protejat de Mitropolitul OCA-lui. În ce priveste pe preotul homosexual de la Episcopia Româneasca, eu cunosc bine acest caz, chiar de la preoteasa acestuia care mi-a marturisit mie, precum a facut marturie si Arhiepiscopului de la ROEA, ca sotul ei este un homosexual notoriu; eu recunosc si faptul ca acest caz de preot homosexual este acoperit de catre Mitropolitul OCA si Arhiepiscopul ROEA.
4 – Î.P.S. Voastra, ati luat parte la vreo sedinta de Sinod a OCA, unde cazul preotului Vasile Susan adus de el împotriva Arhiepiscopului Episcopiei Românesti N.W.P., fie ca si chestiune a unui tribunal civil sau a unui tribunal bisericesc, sa fi fost vreodata discutata de Mitropolitul OCA-lui, sau alt ierarh de la OCA, dupa cum va puteti aduce aminte?
Raspuns: Cazul a fost discutat de Mitropolitul OCA-lui si de unii ierarhi. La acea sedinta episcopii vicari ai OCA-lui au fost rugati sa iasa afara de la sedinta în timp ce aceste subiecte au fost discutate. Episcopul Irineu a plecat si el afara de la acea sedinta. Nu pot da multe detalii. Nu pot spune nimic despre cum aratau Mitropolitul de la OCA si Arhiepiscopul de la ROEA. Ei nu aratau bine.
5 – Î.P.S. Voastra, cât de mult trebuie eu sa astep primirea unui raspuns de la Sinodul OCA în legatura cu chestiunile tribunalului civil sau bisericesc discutate de Sinod, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Atât Mitropolitul de la OCA, precum si unii ierarhi din Sinod, nu dau importanta acestor subiecte serioase ce le-ati adus la cunostinta lor. Aceste subiecte ranesc pe membrii Sinodului OCA, ca si pe mine. Este dureros ca dumneata spui adevarul pe care unii episcopi de la OCA nu vor sa-l auda. Nu se poate schimba peste noapte obiceiul de acoperire al Sinodului OCA. Greu moare acest obicei.
6 – Î.P.S. Voastra, cât de mult, eu, Preotul Vasile Susan pot sa fiu pe lista de preoti de la OCA dar fara numire în vreo parohie, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Mitropolitul de la OCA nu este un ierarh eparhiot (cu episcopie). Situatia dumitale este contrara Canoanelor. Statutul de la OCA, Constitutia si Regulamentele de la ROEA au prevederi si proceduri clare, care au fost total ignorate de catre Mitropolitul de OCA, Arhiepiscopul de la ROEA. Aceasta nu este altceva decât abuz de putere. Îmi pare rau sa spun acest lucru. Acesta este adevarul.
7 – Î.P.S. Voastra, este vreo regula sau obicei la OCA (necunoscute mie) cu privire la transferarea preotilor de la un episcop la altul si care sa nu primeasca parohie multi ani, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Cazul dumnitale este foarte diferit. Dumneata nu ai fost transferat, dupa cum înteleg eu din aceasta discutie. Arhiepiscopul de la ROEA si Mitropolitul de la OCA trebuiau sa urmeze prevederile Statutului OCA-lui si Constitutia si Regulamentele de la ROEA, si sa vina cu o solutie corecta a cazului. Când e vorba de transferul preotilor, acestia trebuie sa fie numiti la parohie, sa fie salariati si cu beneneficii ca orice angajat. Mitropolitul de la OCA nu te va numi niciodata. Îmi pare rau ca trebuie sa spun acest adevar. Mitropolitul nu este episcop eparhiot care sa aiba episcopie.
8 – Î.P.S. Voastra, este vreo regula sau obicei la OCA (necunoscute mie) cu privire la pedepsirea preotilor de un episcop sau altul de la OCA si care sa nu primeasca parohie multi ani, dupa parerea Î. P. S. Voastre?
Raspuns: Dupa parerea mea fiecare caz este diferit. Sa fii pedepsit fara a fi ascultat de un Tribunal Bisericesc, aceasta nu este altceva decât abuz de putere, abuz al Regulilor Bisericii si a Canoanelor.
9 – Î.P.S. Voastra, este vreo regula sau obicei la OCA (necunoscute mie) cu privire la pedeapsa si persecutie religioasa a vreunui preot de la OCA, de catre vreun ierarh sau mai multi ierarhi, sa nu fie numit în parohie multi ani, sa sufere multi ani la rând el si familia lui, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Pe lânga Statutul OCA-lui si Constitutia si Regulamentele de le ROEA, mai sunt si prevederi ale Canoanelor, Marturii Evanghelice care trebuiesc respectate de oamenii Bisericii, inclusiv de episcopi. În Biserica nimanui nu trebuie sa i se faca nedreptate. Sunt cazuri când abuzul de putere afecteaza în mod negativ nu numai pe preot, dar si familia acestuia si membrii parohiei.
10 – Î.P.S. Voastra, este vreo cale sau modalitate în cadrul OCA ca sa fie ascultat cazul meu si Sinodul OCA sa-l rezolve?
Raspuns: Mitropolitul OCA-lui are obligatie potrivit Canoanelor sa puna cazul pe agenda de discutii a Sinodului. Fara sa fie trecut pe agenda, si fara respectarea cinstita a chestiunilor cazului, a regulilor Canoanelor, precum si a prevederilor Statutului OCA ori Constitutiei si Regulamentele de la ROEA nu te poti astepta la vreun rezultat sanatos si bun. Nu te da batut, roaga-te, fa presiuni.
11 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat / rezolvat cazul Pr Vasile Susan de catre Sinodul de la OCA precum crestineste si decent s-a cerut acest lucru, dupa parerea Î. P. S. Voastre?
Raspuns: Mitropolitul de la OCA trebuie sa fie foarte interesat si sa acorde atentie deosebita cazului dumneavoastra. Relatiile strânse ale Mitropolitului OCA cu Arhiepiscopul de la ROEA (îmi pare rau sa spun), îl vor opri pe acesta sa vina cu vreo rezolvare buna si crestineasca a cazului. Cred ca aceasta discutie si întâlnire este confidentiala, chiar va rog. Nu vreau sa am probleme pentru ca vorbesc deschis si cinstit. Consider aceasta conversatie a fi foarte serioasa.
12 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat cazul Pr Vasile Susan de catre Sinodul, fara ca Pr Vasile Susan sa caute solutii, pe alte cai si modalitati, dupa parerea Î. P. S. Voastre?
Raspuns: Mitropolitul precum si Sinodul OCA-lui sunt alertati de senzitivitatea cazului dumneavoastra, al Arhiepiscopului de la ROEA care a acoperit pe preotul homosexual de la ROEA. În ce priveste faptul ca nimeni nu doreste ca sa ajunga sa vada radacinile cazului, eu nu pot vorbi prea mult. Este foarte jenant, neplacut, pentru mine sa vad umilirea dumnitale si a familie pentru asa lung timp. Asa ceva nu pot accepta. Acest lucru arata foarte necrestinesc. Biblia si Regulile Canoanelor trebuie avute în vedere în cazul dumnitale, precum si în orice alt caz. Nu trebuie sa fie discriminare în vreun caz cu referire la remedii ori solutii finale, precum nici in cazul dumnitale. Sunt asa de multe cazuri de preoti homosexuali la OCA înca nerezolvate.
13 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat si rezolvat cazul Pr Vasile Susan de catre Sinodul de la OCA, fara ca Pr Vasile Susan si familia sa faca public cunoscut CEREREA DE PUNERE SUB ACUZAREA DE TRADARE SI IMEDIATA SUSPENDARE A Î. P. SALE ARHIEPISCOPUL EPISCOPIEI ROMÂNESTI N.W.P. SI RECLAMATIE OFICIALA ÎMPOTRIVA PREOTULUI HOMOSEXUAL Xxxxxxx Xxxxxx, ca o chestiune apartinând de Sinodul OCA, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Eu personal am foarte multe îndoieli ca Mitropolitul de la OCA doreste rezolvarea cazului dumnitale, cererea de punere sub acuzare si suspendare al Arhiepiscopului de la ROEA, a cazului preotului homosexual de la ROEA, precum ai cerut înca din Iunie 2005. Ei vor prelungi cazul si investigarea acestuia cât vor putea. Eu nu vad vreun motiv ca sa-ti raspunda dumnitale în mod corect si de buna credinta. Sunt multe alte cazuri de acoperire de homosexuali la OCA nerezolvate înca, cum stii acest lucru. Este foarte jenant pentru episcopii de la OCA sa rezolve aceste cazuri dureroare pentru ei. Din dosarul pe care l-ai trimis în Iunie 2005 reiese faptul ca acel preot Xxxxxxx Xxxxxx este un homosexual notoriu. Arhiepiscopul de la ROEA trebuia sa rezolve cazul în 2000 sau 2001, potrivit documentelor din acel dosar. Eu cred ca ceva a fost aranjat între cei trei, Mitropolitul de la OCA, Arhiepiscopul de la ROEA si preotul Xxxxxxx Xxxxxx de la ROEA. Mai devreme sau mai târziu Dumnezeu tot descopera adevarul. Eu fac doar ce pot când acest caz se va discuta la Sinodul de la OCA.
14 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat si rezolvat cazul Pr Vasile Susan de catre Sinodul de la OCA, fara ca Pr Vasile Susan si familia sa faca public cunoscut CEREREA DE PUNERE SUB ACUZAREA DE TRADARE SI IMEDIATA SUSPENDARE A Î.P. SALE ARHIEPISCOPUL EPISCOPIEI ROMÂNESTI N.W.P. SI RECLAMATIE OFICIALA ÎMPOTRIVA PREOTULUI HOMOSEXUAL Xxxxxxx Xxxxxx, ca o chestiune apartinând de Sinodul OCA, fara a merge direct la public prin prezentare pe Internet a cazului, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Precum am zis mai înainte, este de neconceput ca sa vad cazul dumnitale discutat cu mine fara raspunsuri venite cu buna credinta si întelegere. Sinodul OCA-lui trebuie sa procedeze altfel de acum înainte. Echilibrul de putere în cadrul Sinodului OCA-lui este o chestiune ce nu o pot discuta prea mult. Sunt în joc interese speciale, manevre ale aliatilor folosite în detrimentul bunei credinte si dreptatii. În cazul în care va adresati publicului si puneti totul pe Internet, abia atunci, Sinodul de la OCA va vedea ca sunteti foarte serios, si puteti actiona precum doriti. Internetul este vazut de Episcopii OCA-lui drept un asasin. Ei nu vor sa confrunte adevarul facut cunoscut publicului. Eu am alta parere, si eu sunt deschis, sincer, neprefacut, si doresc sa fiu sigur întrebându-ma “Sunt aceste acuzatii adevarate, sau sunt false?” Eu doresc sa adresez dumnitale felicitarile mele – Pr. Vasile – pentru curajul cu care te lupti cu puternicii de la OCA, precum Mitropolitul OCA-lui, Arhiepiscopul de la ROEA, când vei face totul cunoscut publicului cititor. Sinodul de la OCA nu va actiona împotriva Arhiepiscopului de la ROEA daca nu veti face cazul cunoscut publicului cititor, aducând în acest fel rusinea asupra episcopilor de la OCA. Asteapta putin si vei vedea ce se intâmpla. Daca nimic nu se întâmpla, atunci sa puneti totul pe Internet, dupa ce faceti o determinare finala asupra acestui subiect.
15 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat si rezolvat cazul meu de catre Sinodul de la OCA, dupa o asteptare de trei ani, fara ca Pr Vasile Susan si familia sa faca public cunoscut CEREREA DE PUNERE SUB ACUZAREA DE TRADARE SI IMEDIATA SUSPENDARE A Î.P. SALE ARHIEPISCOPUL EPISCOPIEI ROMÂNESTI N.W.P. SI RECLAMATIE OFICIALA ÎMPOTRIVA PREOTULUI HOMOSEXUAL Xxxxxxx Xxxxxx, ca o chestiune apartinând de Sinodul OCA, fara a merge la public prin prezentarea cazului la www.pokrov.org, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Sinodul OCA-lui trebuie sa-si dea seama ca mai devreme sau mai târziu trebuie sa rezolve chestiunile dumneavoastra. Ei trebuie sa instituie un Tribunal Bisericesc, pentru dumneata, Arhiepiscopul de la ROEA si preotul homosexual de la ROEA. La acea vreme nimeni nu poate anticipa, ce se va descoperi când acel preot homosexual de la ROEA va spune ceva pentru a se apara, sau care va fi strategia, modul de aparare al Arhiepiscopului de la ROEA. Nimeni din Sinodul OCA-lui nu iubeste acest site … www.pokrov.org, pentru ca este prea deschis, spune adevarul tuturor, si adevarul supara. În cazul în care dumneata dovedesti acuzatiile aduse împotriva Arhiepiscopului ROEA-lui si vei confrunta direct în Tribunalul Bisericesc pe amândoi, atunci publicitatea prin www.pokrov.org va fi foarte serioasa.
16 – Î.P.S. Voastra, este OCA-ul îngrijorat de pretul pe care îl va plati atunci cînd Pr Vasile Susan si familia o sa faca public cunoscuta CEREREA DE PUNERE SUB ACUZAREA DE TRADARE SI IMEDIATA SUSPENDARE A Î. P. SALE ARHIEPISCOPUL EPISCOPIEI ROMÂNESTI N. W. P. SI RECLAMATIE OFICIALA ÎMPOTRIVA PREOTULUI HOMOSEXUAL Xxxxxxx Xxxxxx, ca o chestiune apartinând de Sinodul OCA, fara a merge la public prin prezentarea cazului la www.pokrov.org, dupa parerea Î. P. S. Voastre?
Raspuns: Atunci când cazul dumnitale se va face public prin www.pokrov.org, Sinodul OCA-lui va plati un mare pret. Dumneata sa nu renunti la lupta, si sa dovedesti totul. Ai plângerile în mâinile dumnitale, si tot ce-ti trebuie sa argumentezi cazul. Sa nu-ti fie frica de nimeni, sa spui tot adevarul.
17 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat si rezolvat cazul meu de catre Sinodul de la OCA, pentru a se da ocazia familiei Pr Vasile Susan sa fie din nou pe picioarele sale si acolo unde trebuie, sa fie din nou preot la o comunitate / parohie Româneasca?
Raspuns: Totul depinde de Mitropolitul OCA-lui si Arhiepiscopul ROEA-lui. Dumneata ai îndurat o umilire de nedescris. Singura alinare pe care eu ti-o pot da, este binecuvântarea mea de a sluji în orice biserica din episcopia mea, pâna la vremea când cazul dumnitale va fi solutionat definitiv si se va da rezolvare viabila pentru dumneata si familia dumnitale. Dumneata esti un preot Român si trebuie sa slujesti într-o parohie Româneasca. Va fi un mare pacat ca sa fiti ignorat pentru multi ani, fara a fi repus în drepturi. Dumneata nu ai fost adus la judecata în fata nici unui Tribunal Bisericesc, nu-i asa? Dumneata trebuie sa ai o chemare într-o zi la un Tribunal Bisericesc, pentru ca toate acuzele si învinuirile sa vi se faca cunoscut de acuzatorul care v-a dat afara din pozitia de preot paroh, sa vi se acorde dreptul de a va apara, potrivit tuturor normelor si prevederilor Canoanelor. Aceste proceduri trebuie sa fie respectate, iar noi suntem în Biserica, si fiecare trebuie sa actioneze în buna credinta.
18 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat si rezolvat cazul meu de catre Sinodul de la OCA, potrivit prevederilor Biblice, Canonice, si ale Constitutiei ROEA-lui, iar Pr Vasile Susan sa fie din nou un preot activ în OCA, slujind în OCA si ROEA?
Raspuns: Este de la sine înteles ca dumneata ai interesul de a-ti vedea cazul ascultat si rezolvat. Sinodul OCA-lui nu are în plan asa ceva la acest timp. Eu nu am auzit nimic concret. În ce ma priveste, nu am nici o îndoiala ca prevederile si procedurile Biblice, Canonice si a Statutului Bisericii au fost încalcate, nerespectate. Îmi pare rau de aceasta, ca de altfel si de rabdarea si suferintele familiei dumnitale. Slujirea dumnitale a fost pusa la o grea încercare. Dumneata esti un preot cu preotie lucratoare în buna regula, precum Arhiepiscopul ROEA-lui a scris acest adevar, nu-i asa? Si dumneata nu te afli sub nici o pedeapsa canonica, este adevarat? Numai Mitropolitul este în masura sa-si asume responsabilitatea cazului si chestiunilor dumnitale potrivit prevederilor Canoanelor, Statutului OCA, Constitutiei si Regulamentelor ROEA-lui, daca nu gresesc cumva. Este adevarat acest lucru? Si as vrea sa spun deschis ca dumneata ai dreptul sa ceri despagubiri, cineva trebuie sa-si asume responsabilitatea pentru lucrurile gresit facute, mai devreme ori mai târziu, sa te compenseze, sa te plateasca din urma.
19 – Î.P.S. Voastra, este vreun interes din partea OCA-lui ca sa fie ascultat si rezolvat cazul meu de catre Sinodul de la OCA, sa fie restaurata pacea si comuniunea cu OCA-ul potrivit prevederilor Biblice, Canonice, si ale Constitutiei ROEA-lui, iar Pr Vasile Susan sa fie din nou reintegrat ca un preot activ în ROEA, slujind în OCA si ROEA?
Raspuns: Prevederile Biblice, Canonice si ale Statutelor Bisericii sunt cai care duc la pace si liniste. Lucrurile cele mai importante sunt în legatura cu persoanele aflate la conducerea Bisericii. Conducerea aceasta trebuie sa fie asemenea celei a Lui Hristos. Din nefericire, acest lucru nu se petrece în OCA la timpul prezent. Locul dumnitale de slujire este în episcopia de unde ai fost alungat. Ai fost expulzat, alungat? Daca s-a întâmplat acest lucru, este ceva grav pentru OCA. Un mecanism, un procedeu trebuie gasit si folosit pentru a fi pe deplin si corect repus în drepturi ca preot Român în Biserica.
20 – Î.P.S. Voastra, este vreun preot sau episcop de la OCA dornic sa fie asemenea Pr Vasile Susan, având reputatie murdarita, preotia compromisa, armonia familiei distrusa si ruinata, pus în strada în oras American, nefiind în stare sa gaseasca slujire la grupul national de care apartine, sa îndure umilire pentru tot restul vietii, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Pr Vasile, dumneata si familia ati suferit mult, ati fost pus la încercari de necrezut si cu totul necrestinesti, un cosmar pentru mine. Nimeni în istoria OCA-lui, dupa cum îmi dau seama, nu a trecut prin cele ce dumneata ai trecut. Daca poti dovedi ca nu ai încalcat Canoanele, atunci cineva va plati greu. Sa speram într-o rezolvare corecta a cazului la timpul viitor. Nu este usor sa fii aruncat pe strazi în America, iar ca cetatean American ai dreptul la “cuvenita procedura canonica si la cuvenitul curs al legii,” deoarece esti preot. Nu conteaza ca esti nascut American, Român, Bulgar, Rus, Grec, etc. Dumneata trebuie sa ai o zi la Tribunalul Bisericii. Trebuie sa fi corectat, nu expulzat, ori alungat. Cineva a sarit peste cal, peste Regulile Canoanelor. Dumnezeu sa-ti ajute. Totul se va termina cu bine.
21 – Î.P.S. Voastra, este vreo regula sau obicei la OCA (necunoscute mie) cu privire la protejarea si acoperirea preotilor homosexuali din OCA si pedepsirea preotilor de la OCA care au preotie lucratoare si nu se afla sub nici o sanctiune a vreunui Tribunal Bisericesc sau Consistoriu Spiritual, desi ei au dreptul la “cuvenita procedura canonica si la cuvenitul curs al legii,” dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Doresc sa fiu atent la acest raspuns. Ierarhii OCA-lui protejeaza si acopera preotii homosexuali deoarece este un lucru josnic sa discuti aceste subiecte. Nu am nici un dubiu ca ierarhia OCA-lui acopera preoti homosexuali din OCA. Referitor la pedepsirea preotilor, nimeni nu trebuie pedepsit înainte de a se afla greseala. Episcopul nu trebuie sa abuzeze preotii care au dreptul potrivit Canoanelor sa cunoasca afirmatiile nedovedite, acuzele, sau crimele pentru care sufera pedeapsa. Nu am nici o îndoiala ca lipsa de cunoastere si atentie cerute de Canoane si prevederile Canonice au fost trecute cu vederea de episcopii OCA-lui, si cineva a fost abuzat. Eu personal nu cunosc prea mult din Canoane, desi ar trebui sa cunosc. Îmi pare rau. În ce ma priveste pe mine, dreptul la “cuvenita procedura canonica si la cuvenitul curs al legii”, trebuie sa fie o prioritate folosita potrivit prevederilor legii în cadrul judecatilor Tribunalelor Bisericii. Când asa ceva nu exista înseamna ca se face abuz de putere si exista coruptie. Asa ceva nu trebuie sa existe în Biserica Ortodoxa, si chiar la OCA.
22 – Î.P.S. Voastra, ce ati face (ati lupta pentru dreptate), in cazul în care ati fi fost un preot casatorit ca si mine, în aceeasi situatie, cu privire la statutul în OCA, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Pr Vasile, ce as face eu? Eu as merge înainte, folosind cai si mijloace pentru a ajunge la radacina cazului si a gasi o solutionare corecta. Sa nu renunti la nimic. Ai dreptul de a avea o zi în care sa fii chemat la Tribunalul Bisericii. Dumneata mai ai un proces la tribunalul civil în curs de rezolvare, si îmi pare rau de aceasta. Trebuie ca sa ceri Sinodului OCA-lui sa respecte rânduielile, prevederile si procedurile Canoanelor Bisericii Ortodoxe, precum si prevederile Statutelor Bisericii, sa instituie un Tribunal al Bisericii, sa vi se arate afirmatiile nedovedite, acuzatiile pe care trebuie sa le confruntati, si sa vi se dea dreptul ca sa va aparati în fata acuzatiilor aduse. Regula Legii Bisericii nu trebuie ignorata. Ar putea Judecatoria civila sa oblige OCA-ul sa faca acest lucru? Cred ca ar putea face acest lucru!
23 – Î.P.S. Voastra, ce sa fac, sa am un statut de preot activ în OCA, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Sa te rogi la Dumnezeu, sa postesti, sa slujesti regulat la bisericile din eparhia mea, sa te cumineci (împartasesti), sa mergi înainte cu acest caz, sa nu renunti la lupta.
24 – Î.P.S. Voastra, cât sa mai astept ca sa am statutul de preot activ la OCA clarificat, sa slujesc la o parohie Româneasca din cadrul OCA-lui, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Numai Dumnezeu stie cât de lunga va fi aceasta asteptare. Dumnezeu stie cât va dura aceasta. Nu-ti pierde nadejdea, Dumnezeu va fi cu tine. Statutul dumnitale de preot activ la OCA este în mâinile Mitropolitului de la OCA. Eu stiu ca nu esti un preot activ la OCA, ca Pensia de la timpul viitor este o chestiune mare aflata în joc, pentru care sper sa nu fie nevoie de actiune la Tribunalul Civil. Oricum, reabilitarea dumnitale ca preot activ la OCA, cere sa fie facuta mult mai bine decât eu as putea vorbi. Esti constient de aceste lucruri? Nu pot sa dau detalii acum, iar dumneata nu poti lua asa de multe notite în scris, precum vorbim si dumneata scrii acum. Cineva va fii obligat sa dea socoteala pentru ce ti s-a întâmplat. Sper ca responsabilitatile sa nu fie prea multe la acest subiect.
24 – Î.P.S. Voastra, ati putea avea un rol pozitiv în Sinodul OCA-lui ca sa am cazul ascultat si rezolvat, înainte ca familia mea sa mearga public si sa ceara PUNERE SUB ACUZAREA DE TRADARE SI IMEDIATA SUSPENDARE A Î.P. SALE ARHIEPISCOPUL EPISCOPIEI ROMÂNESTI N.W.P. SI RECLAMATIE OFICIALA ÎMPOTRIVA PREOTULUI HOMOSEXUAL Xxxxxxx Xxxxxx, ca o chestiune apartinând de Sinodul OCA, fara a merge la public prin prezentarea cazului la www.pokrov.org, dupa parerea Î.P.S. Voastre?
Raspuns: Pr Vasile – în ce ma priveste, nu pot face prea mult ca un episcop în Sinodul de la OCA, privitor la cazul dumnitale. Eu voi vorbi cu Mitropolitul înainte de sedinta de Sinod de la OCA din aceasta primavara. Sper si ma rog sa aveti o zi la Tribunalul Bisericii, înainte sa faci public cazul dumnitale la www.pokrov.org, precum ai zis. Va fi o situatie critica pentru Sinodul OCA-lui daca faceti totul cunoscut publicului, mai ales în ce priveste cererea de acuzare de tradare si imediata suspendare a Arhiepiscopului ROEA-lui, ca de altfel si pentru acoperirea cazului preotului homosexual din ROEA, al carui dosar doresti sa-l faci public. Nu doresc sa vad acestea facute cu prea mare usurinta. Sinodul OCA-lui trebuie sa initieze un proces, o procedura, cu privire la acuzatiile nedovedite împotriva Arhiepiscopului de la ROEA, a preotului homosexual de la ROEA, si chiar cu privire la dumneata. Mergând public si publicând pe Internet la www.pokrov.org va fi un dezastru pentru tot OCA-ul. Lumea îsi va pierde încrederea în episcopii OCA-lui si asa fiind greu încercati de actuala criza.
25 – Î.P.S. Voastra, cum va vedea Dumnezeu toate cele ce mi-au facut mie Mitropolitul Herman de la OCA si Arhiepiscopul N.W.P. de la ROEA pe de o parte, iar oamenii si membrii din OCA si ROEA pe de alta parte, în cazul în care totul se va face public?
Raspuns: Dumnezeu stie deja mult mai mult si mult mai bine decât eu si dumneata vorbim. Dumnezeu stie despre orice acoperire, despre orice faradelege facuta împotriva dumnitale si a altora din OCA. Toata lumea este îngrijorata de fradelegile OCA-lui. Este un singur Dumnezeu care va avea o Zi a Judecatii, si fiecaruia i se va cere socoteala pentru ceea ce a facut, inclusiv membrilor Sinodului OCA-lui. Judecata lui Dumnezeu este dreapta si finala. Crede în Dumnezeu. Membrii OCA-lui si ai ROEA-lui vor fi socati când vor afla faradelegile episcopilor OCA-lui puse pe Internet. Sa speram ca lumea nu va afla de la Internet despre toate acestea.
26 – Î.P.S. Voastra, puteti sa-mi dati un sfat bazat pe slujirea dumneavoastra activa în OCA, a rolului Sinodului OCA în viata OCA-lui precum si a actualei crize de la OCA, acum la sfârsitul convorbirii noastre?
Raspuns: Pr Vasile, fii sigur sa nu-ti pierzi credinta în Dumnezeu si în lucrarile Sale dumnezeiesti. Eu fac tot ce pot ca episcop în OCA, dar aceasta misiune nu este deloc usoara. Îmi este foarte greu sa anticipez ceva în legatura cu felul în care se va încheia actuala criza de la OCA. Dar noi nu ne lasam pâna nu ajungem la baza crizei, si în final vom afla adevarul. Fac tot ce îmi sta în putere ca sa salvez OCA-ul. Trebuie facute unele schimbari în Sinodul de la OCA. Actuala criza este o încurcatura financiara, o rusine pentru OCA în general, si pentru întreaga Biserica Ortodoxa în special. Sa rugam pe Bunul Dumnezeu sa fie cu noi. Mila lui Dumnezeu sa fie asupra dumnitale si asupra tuturor. Amin.

Î.P.S. Voastra,
M-am simtit foarte binecuvîntat discutând cu dumneavoastra.
Doresc sa va multumesc foarte mult pentru discutia de azi, care a fost pozitiva, rugând pe Î.P.S. Voastra sa ne pomeniti la rugaciunile dumneavoastra. În final va uram Î.P.S. Voastre sa aveti în continuare un Post al Craciunului binecuvântat, precum si un Craciun foarte fericit si un An Nou binecuvântat cu Fericire si cu Pace.
Stapâne Binecuvânteaza.
Multumesc.
Al Î.P.S. Voastre întru Domnul, A. Job
Arhiepiscop de Chicago si de Vestul Mijlociu
Rev Fr Vasile Susan
 

Foto. P.C. Preot Vasile Susan cu Arhiepiscopul Job Osacky
la Catedrala Sf. Treime (OCA)
în Chicago, Illinois: Decembrie 25, 2008.

13 thoughts on “Un proces in derulare… (2)

  1. Un interviu exceptional, parinte Susan. Din cite am inteles, IPS Job nu ar fi dorit ca acest dialog-interviu sa apara in mass-media. D-ta i-ai obtinut binecuvintarea sa o faci?

    Oricum, eu, si sunt sigur, mii de credinciosi ortodocsi din America asteapta rezolvarea cazului dumitale, care, dupa parerea mea este strigator la cer, iar aceasta rezolvare sa duca pina acolo ca toti barbosii de la conducerea OCA-ului si ROEA sa fie alungati pe vesnicie din capul turmei. E o rusine pentru ortodoxie ca astfel diavoli in sutane sa conduca turma lui Hristos.

    Suferinta te va mintui. Curaj! Noi suntem cu sufletul si bataile inimii alaturi de dumneata.

  2. Impreuna cu Parintele Casian Fetea, fie iertat ca-l pomenim, i-am spus direct lui Nathaniel, dupa sesiunea de alegere a PS Irineu, sa-l lase in pace pe Parintele Susan care si-a exprimat libertatea cuvantului in directia dorita. Ne-a promis ca nu va face nimic, insa noi am continuat:”O sa aveti probleme daca va ganditi sa actionati impotriva lui”.

    Intr-adevar, dupa incalcarea cuvantului dat noua, s-a ajuns la vorbele noastre.

    Ma doare suferinta pe nedrept a orisicarui om dar mite a unui coleg preot cunoscut din tara. Daca n-ar fi Dumnezeu Dragutul cu ajutorul lui, in situatii de acest fel ne-am omori intre noi.

    Desigur ca acesta este UN PACAT STRIGATOR LA CER !!! pe care nici un ierarh din tara nu-l facea. Acolo sunt legi, canoane, superiori, simtiri de frati, compasiune, mila si o ureche la care sa te plangi si sa ti se faca dreptate.

    Chiar in cazul cand un preot are o greseala sunt discipline, pedepse si canoane care se dau intr-un mod graduat spre a se preveni o greseala mai mare si a se pedepsi in acord cu gravitatea faptei.

    AICI LA VATRA SI LA OCA NU E NIMIC !!! Pentru ca nu e inima de roman, de ortodox, nu e mila, compasiune, nu e crestinism, ci “business’ si interes.

    Spunea, se pare, Parintele Bleahu in comentariile la apelul lui ca: “VETI VEDEA MONSTRUOZITATILE CE SE INTAMPLA LA VATRA!”
    Si se prea pare ca ADEVARUL nu se mai lasa acoperit cum spune IPS Job, fie iertat !.

    Imi pare rau sa spun dar la Vatra avem IMIMA DE CAINI si acest lucru e INGROZITOR din toate punctele de vedere.

    Suferinte dupa suferinte, peste 20% din preotii veniti din tara sunt pedepsiti de un neghiob catolic dar in realitate toti romanii sufere ca nu sunt condusi de cine trebuie.

    Homosexualii sunt la putere si cei care construiesc biserici si fac sa creasca comunitatile romanesti sunt dati afara fara motiv.

    Uitati-va la salariile si la pozitiile preotilor nascuti aici in America, fara scoli si pregatirea necesara unde sunt in episcopie ca si ce fac. Iar multi dintre preotii romani au incheiat sau au inceput cu ajutoare de la “welfaire”.

    Uitati-va la Mark Chestnut, un homosexual casatorit cu un evreu in Amsterdam, sarb, ne-ortodox, cu numai 11 ani de scoala, invarte finantele romanilor in America si Canada. La fiecare 2 ani are masina noua cumparata pe banii Vetrei, cu asigurare, cu masa cu cazare, cu petreceri … pe banii noastri ai romanilor (a se vedea bugetul anual al ROEA la cheltuieli ascunse, diverse etc.).

    Oare acestea toate la un loc nu sunt persecutii sau batai de joc ?
    “Nu-i prost cel care mananca 7 pite ci cel care i le da “…

    Uitati-va la cine fura banii in OCA si cat. VA CRUCITI CAND AFLATI CATI BANI S-AU FURAT SI SE FURA DE LA VATRA IN FIECARE AN ! Toti sunt convertiti la ortodoxie !!!

    “Cine fura un ou fura un bou” Cine-si bate joc de un om isi bate joc de tot grupul si familia acelui.

    Putem noi oare ramanea indiferenti la ce se intampla ?
    Puten noi oare a vedea fratii nostri plangand fara vina ?
    Putem noi oare sta indiferenti la situatia Parintelui Susan, Bleahu, Vasilescu, Voin, Libotean, Craioveanu, Mihalache, Fetea etc. etc. ?

    Interesant ca multi dintre acestia au fost pedepsiti inainte de Sfintele Pasti, de Craciun, Oare acest lucru e de la Dumnezeu sau de la mamona ?

    AVEM NEVOIE DE O ASA CONDUCERE ?
    PANA CAND MAI SUFERIM ?

  3. PRESS RELEASE!

    “Arhidiaconul David Oancea a raportat astazi 26 iunie ora 10 am EST, ca IPS nathaniel e la consiliul episcopesc,nu se simte bine si s-ar putea sa-si dea demisia”. Cele ce vor urma se vor publica de urgenta !

  4. “LETOPISETUL NECUNOSCUT (PANA ACUM) AL OCA-ULUI”

    L-am cunoscut foarte bine pe Inaltul Job de la Chicago. Si cele spuse de dansul sunt sincere si adevarate. El a fost cel care a spus la cei de la OCA in scandalul cu banii, care inca nu s-a terminat ci s-a musamalizat (devenind celebru):”ARE THESE ALLEGATIONS TRUE OR FALSE?” fiind singurul dintre ierarhii de la OCA de-a o face public.

    Nici astazi nu s-a aflat adevarul pentru ca daca se afla de catre public si credinciosi OCA-l era “History”!

    La invitatia facuta lui IPS Job de-a face investigatia el a raspuns positiv insa s-a oprit cand a vazut ce masinarii s-au facut si cine e amestecat in aceasta “sarada”. Astfle a refuzat sa-si puna semnatura sa pe controlarea sitatiei. De fapt a fost cel care a plecat de la sedinta si a promis ca iese din OCA.

    Ceeace se mentioneaza de mai mnulte ori in acest interviu este “relatia foarte stransa a lui Nathaniel cu Herman”.

    Care e aceaasta relatie ?
    E bazata pe cel putin trei puncte: Interes interes interes si sub punctele: banii, influentele, frica de viitor, cunoasterea adevarului si relatiile intime etc. …

    Interesul 1: OCA, si Vatra sunt “the milking cows”!
    Interesul 2: Love of power and control.(“Doua puteri exista in lume: puterea banului si puterea puterii” Hitler).
    Interesul 3: Homosexual agenda.

    1. Nathaniel a primit de la OCA ca sa nu plece cu episcopia de sub ei 2 milioane de dollari cash.($ 2,000,000.00 USD) marturisire facuta direct de Fr. Romey Roscoe.

    2. In momentul pierderii controlului toate se duc de rapa si pentru embezzelment se ajunge la contro FBI, for money laundry, tax fraud, jail. De aceasta e frica insa de aceasta nu scapa, mai devreme sau mai tarziu.

    3. Homosexual agenda: Nathaniel a fost activ in aceasta directie inca dinainte de-a intra in ROEA. Prietenul lui bun episcopul Mark, pensionat in Florida, pe care-l viziteaza de cate ori are ocazia o fost si este ca si Mark Chestnut his lovers marturisire facuta de Pr. Richard Grabowski si Constantin Tofan. (Apropo, stiti ca la alegerea lui nathaniel ca episcop 4 voturi au fost impotriva; Grabowski, Tofan, si doua de la doi Craciuni din Cleveland ?)”vedeti voi pe cine ati ales” se pare ca a amintit Pr. Bleahu despre Pr. Richard G.

    Ei, amu’i bagarea jeghetului, sa vedem istoria OCA-ului in aceasta directie.

    a) Episcopul Mark The Right Reverend Mark
    Former Bishop of Boston (of the Albanian diocese, azi in locul lui Bishop Nikon = Fr. Nicholas Lyiland of Southbridge, MA, albanez de origine nascut in USA).
    7819 via Grande
    Boynton Beach, FL 33437
    Home: 561-369-0247
    Consecration Date: November 10, 1979
    Nameday: January 19
    Biography: Not Available

    A fost dat afara “pensionat” pentru ca fost prins in flagrant (“Red handed”) de albanezii de la Boston, care i-au intins o cursa,in acte de homosexualitate. A doua zi a FOST AFARA SI DIN CLADIREA DE LA BOSTON pentru totdeauna. Pe cand si la noi aceasta intelepciune ?

    Mitropolitul Theodosie (OCA pensionat)
    The Most Blessed Theodosius
    Retired Archbishop of Washington
    Metropolitan of All America and Canada
    156 Rifgon Dr.
    Canonsburg, PA 15317
    Consecration Date: May 6, 1967
    Elected Primate: October 25, 1977
    Nameday: September 9
    Biography: Available

    Prins cu “cioara vopsita” impreuna cu episcopul de la San Fracisco, homsexual si el ca si theodosie (San Francisco e centrul poponarilor pe coasta de west) a donat cateva sute de mii de dolari din banii de la OCA, miscarii homosexualilor de acolo. Banii au fost donati de Armata Americana prin Chaplaincy Department pentru as se trimite Biblii in Russia la soldatii rusi din Armata Rusa, care de fapt nu au ajuns niciodata acolo. (Vezi Pokrov.org) Pentru aceasta cauza a fost “pensionat pe baza de boala”. Totusi a fost pedepsit nu ca la noi !!!

    Mitropolitul Herman (homosexual) “Natathaniel’s favor and vic-versa” despoerit si el pentru “embezzelment” si activitati homo a trebuit sa se “pensioneze”. Vezi Doamne diaconul lui pesonal, absolvent de seminar de mcurand si fara prea mult studii (called Miss) avea Mercedes ultimul tip, dintr-un salar de 20 de mii pe an. La cercetari s-a descoperit ca era cadoul “sotului” dat “sotiei” iar sotul nu era alt cineva decat Herman. Deci VALEA>

    Aceasta clica de homo au condus si condu OCA. Jonah e in aceiasi “kahoots” with them din cauza aceasta a fost ales, ca sa-i protejeze.

    Si acum sa raspundem la intrebarea:”Aveti binecuvatarea de-a publica de la IPS Job?”

    Cat a fost in viata Job NU, dupa moarte a ramas la latitudinea celui din viata a parintelui Vasile Susan care, trebuie felicitat s-a tinut de promisiune, iar dupa moartea lui Job il face si acum ca sa continue dinmormant, adica ii implineste misiunea inceputa prin: “ARE THE ALLEGATIONS TRUU OR FALSE?”

    Ce n-a putut face job public a face Pr. Susan, FELICITARI !!!

    A SE LUA AMINTE SI A DSE TRECE LA ACTIUNE !

    Actiune: Secopie acest comentariu si ia Nathaniel, Irineu, Sebastian si Mark Chestnut se duc in fata altarului din catedrala de la Southfield si in fata consiliului episcopesc sau a congresului cu mana pe Evanghelie se intreaba:”Are these allegations true or false?”. Nu ma indoiesc ca vor raspunde:GNEIT, pentru ca nu le pasa nici de Dumnezeu, nici de oamnei si nici de Biserica si dupa aceea se dau afara ca pe niste masele stricate.

    Instructiunile pentru ce trebui sa fie facut dupa… vor urma!
    Pe langa perdera mantuirii o sa-i vedem si la inchisoare.

    CINE ARE URECHI DE AUZIT SA AUDA! SA BAGE IN CAP SI SA INTELEAGA CU CINE AVEM DE-A FACE !

  5. Imi permit cu multa umilinta sa-i adaug Parintelui Susan o conotatie martirica. Un deschizator de drumuri, O imagine a consecventei in determinarea adevarului. Noi cei care comentam aici sau la alte capitole din viata reala a bisericii, ramanem modesti spectatori acestui travalui spiritual pe care Preoti de seama precum Remus Bleahu sau Pr. Susan pun in acest schematism social al relatiilor publice bisericesti.DINAMISMUL INTENTIILOR EPISCOPILOR, manipulative si coruptibile spiritului autentic URMARESC SCINDAREA IDEOLOGICA. Ne este lesne sa criticam o frazeologie, sau o sintaxa aranjata frumos din motive bizare, dar nu tot atat de usor sa admiram capodopere umane in drama vietii asa ca acesti doi preoti.Imi plec capul si rog acesti preoti CHINUITI DE ELIPTICUL DE BUN SIMT AL IERARHILOR SA CONTINUE SA NE DEA EXEMPLE VII A CE INSEAMNA JERTFA

  6. D-lui Popica Popo- mesaj de raspuns la apelul de unire- cer ingaduinta Pr. Susan pt continuarea acelui mesaj in cadrul acestui format

    In primul rand elipticul de politete pe care il afisati d-le popica popo, arhangelu, si alte nume ce cu ne-onoare le purtati este detrimentar personalitatii pe care dvs. vreti s-o promulgati pe aceste situri. In al doilea, modul dvs. superior de a privi lucrurile va expune dogmatic intr-o oarecare masura. Harul parintelui Bleahu si al atora in speta Pr. Susan, lucreaza ex opere operator si daca nu aveti dimensiunea a ce v-am spus o sa va explic, chiar si in circumstanta in care gnoseologicul parese a fi un dar pe care dvs. il stapaniti aprioric acestui comentariu. Modul dvs. atot comprehensiv de actiune nu va disculpa in fata unei etici pe care anii petrecuti in preajma parintilor si a bunicilor ar fi trebuit sa va slefuiasca de o maniera putin mai agresiva. Afrontul cultural la care dvs. asumati ca majoritatea clericilor raman tributari nu se aplica in orice situatie, cum nici generalizarea ca toti laicii sunt in necunoastere de cele sfinte. Preotia universala de care dvs. va bucurati prezinta aceeasi responsabilitate la nivelul faptic ca si a celei sacerdotale, dar in nici un caz nu exista o egalitate in privinta succesiunii apostolice ca har pe care dvs. nu l-ati primit prin punerea mainilor. Daca nu aveti respectul cuvenit fata de un preot , ce-l putin ca om ar fi trebuit sa va revizuiti aceasta manifestare. Ramaneti o persoana de la care se asteapta mai mult, iar daca nu veti intelege acest mesaj si veti continua in aceeasi nota , cu siguranta ca va veti acorda singur o pseudo bonificatie ,reminiscenta vaga a unor neuroni ostracizati de frustrarile sau neimplinirile subiective pe care le experimentati pe continentul Nord-American si care doriti spre refulare sa le aratati celor ce in mod paradoxal se roaga pt. domnia v-stra. V-as ramane indatorat daca in imensa dvs. bunatate imi veti accepta scuzele sincere pentru critica ce mi-am permis sa v-o aduc. Invectivele si familiarismul dvs. de calitate dubitabila si profesat aici au generat aceasta opinie de care ma fac responsabil si o sustin.
    PS.tAINA BOTEZULUI ESTE IREPETABILA IN CADRUL ACELEASI STRUCTURI RELIGIOASE, IAR CONSTANTA CU CARE DVS. VA SCHIMBATI N-LE IMI ADUCE PE RETINA IMAGINATIEI IDEEA CA DVS. CAUTATI ASIDUU ABSOLVIRE PRIN ERADICAREA SISTEMATICA A PACATULUI ORIGINAR. ESTE UN PAS POZITIV TOTUSI SI VA APLAUD PT. PERSEVERENTA

  7. D-lui Popica Popo – mesaj de raspuns la apelul de unire adresat Pr. Bleahu. Cer ingaduinta Pr. Susan pentru acest comentariu care nu se adreseaza direct ci doar tangential subiectului Prea Cucerniciei Sale

    In primul rand elipticul de politete pe care il afisati este detrimental personalitatii pe care dvs. vreti s-o promulgati pe aceste situri. In al doilea, modul dvs. superior de a privi lucrurile va expune dogmatic intr-o oarecare masura. Harul parintelui Bleahu si al atora,in speta Pr. Susan, lucreaza ex opere operator si daca nu aveti dimensiunea a ce v-am spus o sa va explic, chiar si in circumstanta in care gnoseologicul parese a fi un dar pe care dvs. il stapaniti aprioric acestui comentariu. Modul dvs. atot comprehensiv de actiune nu va disculpa in fata unei etici pe care anii petrecuti in preajma parintilor si a bunicilor ar fi trebuit sa va slefuiasca de o maniera putin mai agresiva. Afrontul cultural la care dvs. asumati ca majoritatea clericilor raman tributari nu se aplica in orice situatie, cum nici generalizarea ca toti laicii sunt in necunoastere de cele sfinte. Preotia universala de care dvs. va bucurati prezinta aceeasi responsabilitate la nivelul faptic ca si a celei sacerdotale, dar in nici un caz nu exista o egalitate in privinta succesiunii apostolice ca har pe care dvs. nu l-ati primit prin punerea mainilor. Daca nu aveti respectul cuvenit fata de un preot, ce-l putin ca om ar fi trebuit sa va revizuiti aceasta manifestare. Ramaneti o persoana de la care se asteapta mai mult, iar daca nu veti intelege acest mesaj si veti continua in aceeasi nota, cu siguranta ca va veti acorda singur o pseudo bonificatie ,reminiscenta vaga a unor neuroni ostracizati de frustrarile sau neimplinirile subiective pe care le experimentati pe continental Nord-American si care doriti spre refulare sa le aratati celor ce in mod paradoxal se roaga pt. domnia v-stra. V-as ramane indatorat daca in imensa dvs. bunatate imi veti accepta scuzele sincere pentru critica ce mi-am permis sa v-o aduc. Invectivele si familiarismul dvs. de calitate dubitabila si profesat aici au generat aceasta opinie de care ma fac responsabil si o sustin.

    Ps. Schimbarea numelui dvs. in repetate randuri, de la ARHANGHELU, si pana la CLEOPA ETC. imi sustine idea ca dvs. cautati o absolutie divina sau taumaturgica la nivel psihologic .Chiar daca Taina sfantului Botez este irepetabila in cadrul aceleiasi credinte, dvs. sunteti intr-o cautare laudabila de a va schimba identitatea. Daca aceasta are un scop ce genereaza binele dvs. personal inseamna ca sunteti pe drumul cel bun al indreptarii si o atare manifestare este pardonabila.

    Rev Fr. E.V.

  8. Domnule Rev Fr. E.V. , dintru inceput trebuie sa va spun ca toata polologhia pe care mi-o adresati prin intermediul mesajului d-stra imi produce o imensa greata, si o asemuiesc cu o dira de muci de melc lasati pe o frunza de patlagina. Capitolul la care ati excelat prin idiotenie este tocmai smerenia. Sentimentul de scirba imi prvine tocmai din modul in care va exprimati (perceptia mea este ca aud un sarpe sisiind!) “haricul” pe care, cica, l-ati purta cu d-sta. Nu stiu daca ati auzit de faimoasele cuvinte : ,,Mult li s-a dat, mult li se va cere”, asta cu referire la preoti. Domnule, un calugar catolic pe numele lui, Saar, spunea ca ,,smerenia este virtutea care nu se arata”. Dumneata faci exact invers: imi transmiti cit de mult ma urasti, dupa care, schizofrenic speaking, imi spui ca – culmea – te mai rogi (si) pentru mine. Pai cum sa nu ma cuprinda scirba? La astfel de atitudine, eu nu ma pot adresa decit cu cuvintele lui tanti Aneta de la etajul trei de la mine din bloc: ,,roaga-te, ba, pentru tine, amaritule, ca tu ai nevoie, nu ieu!” Iar cind imi vorbesti cu atita emfaza de ,,punerea miinilor”, imi vine imediat in gind gestul unui preot din Bucuresti, care in noaptea Invierii comitea un viol intr-unul dintre blocurile ramase neterminate de ceausescu. Normal ca gestul lui nu trebuie atribuit tutuLor preotilor, dar cind discutul cu unul ca ‘mneata, gindul acolo ma duce, musiu rev, cu R mare.

    Daca ai fi avut o firimitura de personalitate si nu te-ai fi transformat in pres de sters picioarele pentru nenea Bleahu, ai fi putut sa-mi explici si mie cum se poate ca un agramat, un afon in ale teologiei, un neica nimeni sa-si permita sa se adreseze romanilor-americani precum Mitza Baston, chemindu-ne la ,,revulutie” impotriva lui vladica Nata? Cit despre felul in care – cica – iei apararea celor pe capul carora s-au pus miinile, tot la scirba ajung. Daca ai fi avut o cit-de-cit de tzira de afectiune sentimentala pentru preotimea romaneasca, nu te-ai fi semnat cu acest nickname schiop, hidru si lamentabil de ,,Rev. Fr”, care tot scirba produce. ,,Da’ ce, dom’le, cuvintul preot nu-tz’ place? Ne-am datara dracului de-acu’, ne-am facutara reverenzi!” O-i fi mata reverend, dar pentru romani, tot un pop(ic)a ramii.

    Chestia cu refulare, defulare, neuroni si celelalte bobirnace si nazbitii pe care mi le adresezi, eu le iau doar ca pe niste mici glumite. Stilul acesta apartine celor slabi, anemici, neputinciosi, schiopi la capitolul dezbatere, care, cred ei, o data ce acced la acesti termini si ii aplica adversarului, musai o sa le aduca o oareshcare superioritate. ,,Nati-o tzatzo ca tzi-am dres-o!” Sti tu ca io-s frustrat. Si ce mai sti tu despre mine, mai, gagiule Rev? )))) Se pare ca de frustrari suferi exact d-ta, o data ce revii dupa atita timp cu un raspun nepoliticos, alambicat, schizofrenic si piperat cu cuvinte care se doresc a fi ,,docte”, producatoare de o infinita lehamite. ,,Fii, ba, roman, si poarta-te ca atare; vorbeste-ti limba asa cum ti-a fost data si nu o mai schimonosi atita, ca nu impresionezi pe nimeni”. Hai ca ti-am dat deja prea multa atentie ! Pa, si nu te mai tine dupa mine.

  9. @ Ureche

    Domnule, interesant mesaj, dar (pentru ca in toate exista si un ‘dar’), sunt niste lucruri pe care ar trebui sa le justifici ca sa fi (si) credibil.

    Dumneata spui ca Nata este (te citez) ‘poponar’. OK! Ce dovezi aduci in acest sens? Spusele parintelui ‘de vrednica pomenire’, Grabowski; spuse cui? Ce-a spus el au fost inregistrate electrnoic? Sau cele spuse de parintele ‘tot de vrednica pomenire, Tofan’, sunt inregistrate undeva?, ca din cite stiu eu, prin boschetii de la Vatra, la fiecare congres Tofan era birfit ca a fi fiind ‘omul lui Nata’! A scuipat vreodata Tofan mina care l-a hranit? Daca nu dovedesti cu nimic cele spuse de mata, atunci birfa de doi centi ramine.

    Cind spui mata ca OCA-ul i-a dat lui Nata 2 milioane de ‘parai’ ca sa ramina in OCA, dai ca dovada cele marturisite de Fr. Romey Roscoe. Marturisite cui? Exista vreo inregistrare autentica? Intreb si eu ca Leana cismarului: ,,dovada, tovarase, dovada!”

    Nu ca m-as transforma eu in Devil advocate si i-as tine partea lui Nata, dar daca doresti cu adevarat sa ne faci sa intelegem ca Nata e orice altceva numai arhiepiscop nu, atunci trebuie sa iei exemplu de preotul (nu Fr.) Susan si sa o dovedesti si sa o demonstrezi CUUUUU AAAAACTEEEEEEE. ‘Parerea mea’ (vorba lui nea Nelu)

  10. Methodologul says:
    June 25, 2010 at 8:45 am
    Metodologie

    Pe cand eram la Sibiu prin anii 70 ne invata metodologie Pr. Prof. Dr. Milan Sesan pe care atunci nu l-am inteles deplin. Am ajuns in America si aici la Boston, unde stau, lucrez si studiez, m-am lovit de el si m-am intalnit cu “Robert’s Rule of Order” de la prima mea sedinta in SUA si pana azi.

    De la gradinita si pana in congresul americii toate sedintele si desbaterile se conduc la fel si au ordinea lor dupa RRO.

    Am participat la sedinte de la Harvard, din senatul statului MA si la sesiunile congresului din DC si toate sunt la fel, ordine si disciplina, care arata de fapt civilizatie, educatie si respect.

    In comentariile unora dintre d-voastra vad influenta americana, cum ar fi ale d-lui Capatina si ale atora, insa la comentariile lui Cleopa, Canonistul, Popica Popo si Dreptul Iov cel nou, vad ce spunea odata un englez despre armata romana:”holy chaos”.si lipsa totala a celor amintite mai sus.

    Pe langa lipsa de methodologie simpla a Parintelui Sesan si lipsa totala a cunoasterii de “Robert’s Rule of Order” se vede un limbaj de mahala cum n-am gasit in niciun comentariu serios de pe internet.

    Tocmai pentru acest lucru ma adresez in primul rand redactiei ziarului “Curentul International” si-n special celui care modereaza comentariile si-l intreb:” Pe ce criterii lasati comentariile sa apara ?” Se pare ca si d-voastra sunteti influentati de “holy chaos = sfantul haos”, tipic romanilor.

    In primul rand daca un subiect este prezentat se da voie numai la commentarile legate de subiectul respectiv, fie ca sunt pro sau contra. Cele legate de alte subiecte dinafara temei de discutii sunt respinse fara drept de apel asa ca si la o sedinta unde presedintele sau “the chairman” iti spune corect si direct:”Va rugam sa stati jos ! Nu vorbiti la subiect! Pe tema aceasta va ascultam atunci cand e cazul sau la diverse”.

    In al doilea rand cei care scriu sau vin cu comentarii aici in America, fac exact ca si Domnul Capatina, anunta de la inceput pe ce pozitie stau si care sunt punctele pentru care sustin cauza si de ce. Si mai apoi explica motivul prin diferite ilustratii conclusive.

    Cei amintiti mai sus cu numele de pseudonim, dovedesc ne-educatie, ne civilizatie, lipsa de respect pentru subiectul ce se discuta; lipsa de respect pentru persoana, o limba de neacceptat intre intelectuali; necunoscatori a metodologiei Parintelui Sesan, si a sistemului american. Intr-un cuvant sunt de ne descris din punct de vedere intelectual.

    Dupa parerea mea sunt preoti (“ne”) educati la Bucuresti sau in Moldova, si noi stim cum sunt scolile teologice de acolo in comparatie cu Ardealul, ( sa nu dam amanunte); care fac atac la persoana si nu la subject, lucru NEADMISIBIL la un individ care se crede “civilizat” cat de cat. Nivelul scris si limbajul este de ziar de barfa din Romania de acum si nu de teolog cum se pretind. Dar aici in America, nici ziarele de barfa nu folosesc “profane language” cum folosesc ei. Sa ne fie cu iertare !

    Ca sa folosesc poate cateva expresii de-ale lor, ca sa inteleaga, trebuie sa spun asa: “sunt oameni care “taie Frunza la caini”, sunt Ursari, joaca table toata ziua, ascutla postul de radio “Na a ta Ni el“ in asa fel incat la Babadag “le da cu vaporul in cap” desi stau la villa “Braga“ in ierneu.

    Cleopa “nemernicul” NE INERVEZI CU TAMPENIILE TALE CARE NU FAC NICI UN SENS !

  11. Ne-domnule Cleopa,

    De atata regurgitatie ma intreb cum de mai puteti inca scrie. Este evident ca ramaneti sub nivelul marii in priviinta politetei si limbajul dvs. poarta o conotatie intr-adevar execrabila. Am lecturat ce ati scris si am ajuns la concluzia ca dvs. veti purta mereu acea stigma a emanciparii fortate. Nu exista un vindicativ in ceea ce priveste mentalitatea dvs. iar punctul de vedere pe care dvs. vreti a-l impune aici sugereaza mai degraba egocentric decat echitatie. Doriti sa-mi aratati ca exersati limba neaosa iar implicarea folclorului authentic, probabil din periferia metropelei bucurestene, contine pentru dvs. o farama din cum trebuie sa vorbeasca un adevarat roman. Din pacate standardele dvs. nu mi se aplica si nu constituiesc un normativ pe care eu trebuie sa-l urmez din moment ce exprimarea dvs. nu este nici plastica si nici nu poarta conotatia de excelenta. Din fericire ceea ce pare a fi impardonabil la dvs. isi gaseste clementa in capacitatea celui ce va scrie de a va ierta elipticul si mai ales vacanta intelectuala pe care v-o luati in sezonul estival. Pentru ca veni vorba de stergarul ce ma fac pentru Prea Cucernicul Parinte Bleahu sau Cucenicia Sa Pr. Susan, aceasta reprezinta un act pe care latitudinea mintii dvs. ii este dificil sa o faca atot comprehensibila. Stiu ca dvs. aveti justitia in sangele albastru pe care cu onoare il purtati in marginalul conjunctural, mai ales atunci cand zugraviti tabloul acela de limax pe o frunza de patlagina. Recunosc, imaginatia dvs. este intr-adevar fecunda, si asta nu are nimic in comun cu scena descrisa emblematic de dvs. cu acel preot caruia ia-ti atribuit vina de a fi dezonorat pe cineva. Tot viol se cheama si cand dvs. incercati sa va atribuiti prerogative in detrimental unor oameni pe care nu-I cunoasteti si doar pentru faptul ca doriti sa aveti o hegemonie pe acest site si sa fiti primul , pentru aceasta blamati, si denaturati din invidie subiectul ab initio, sub pretextul pseudo inteligentei cu care credeti ca sunt inzestrati toti ceilalti, mai putin distinsa dvs. persoana.

    Now let me lecture you ‘bout something else distinguish gentleman. Your pretenses suggested that my flexibility in native language emphasized a certain degree of showing off. For your intellect this is a crime and what is permissible according to your book is just you to have that latitude of expression and only you to be the one who gives clearance to do that. Your priority in life is to point out your finger discriminating people who have enough reasons to promulgate their dissatisfaction with certain areas of their lives. You act as a proxy for someone else and mostly your behavior indicates a poor command of judgment for yourself. You ain’t represent yourself but a small segment of a population , Romanian Descend who thinks again and again that what flies could be eaten and did not learn an iota ‘bout freedom.

    Hasta la vista segnor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.